follow my blog _ shaklee johor

i'm back.........

huhhhhhhh....
salam2...
udah agak lm aku xmenconteng2 kt blog aku nieh....
gapo dio crito pon dok tau dh....
lps final exam...kelik kg....mcm2 grito kg...xdok ms lgsg nk bukok bende nieh deh.....

peghe nge adik2...kazen2....
bcito sane2 sni nge umi n ayah...moksdaro..poksdaro sumolah....
..............
byk jgk hak aku nok chito cinieh nih....
xtau nok mulo guano....mace2 jadiey ms cuti....
sume yg best2....

nt2la..aku crito pilok...huhuhu...........

alhamdulillah....part 2..


Alhamdulillah...syukur dgn limpah kurnia dan izin dari Nya...
selesai lg 1 tugasan berat....RP n reopt akhir projct usahawa
n telah berjaya aku bentangkn n submit pd prof nawawi...nmpknye prof berpuas hati...cm biase
la se
tiap manusiaxkn perfet dlm ape jua yg dilakukan.....
ade j
gk la pertanyaan2 dr prof psl com
pany aku...company sementara.
huhu..paradise appetizer enterprise..w/pn kpale ku da smkn
ringan... skrg tgl nk stdy tuk final...n present asas pg jumaat nie...
<><><><><>
kebetulan pl hr ni
26 october 2009 hr lahir ummi aku yg tersyg...tp sedey sbb xdpt nk blk smbut kt kg nge ummi... just wish kt hp..tu pon da terlwt...kol 12.15 am pg td..org 1st yg wish kt ummi ofcoz la hubby trcinta ummi ku.... my dad....
dgn
nada yg hepy + sedey sbb xdpt blk..aku ny
anyi kn lagu ...." hepy besday 2 u..hepy besday 2 u..hepy besday 2 ummi...hepy besday 2 u..."... w/pn ms tu aku de kt umah inah kwn ku...huhu....
i luv my mom so much....smge ummi pnjang
umo n murah rezki..sehat selalu..hepy sokmo..n trima kasih ummi sbb byk bersabar dgn karenah anak2 ummi yg sememangnya nakal n xdgr kata nie...huhuhu<
><><>n xsbr nk tggu khdiran adik br...
<><><><


smbg blk yg lps presnt g mkn KFC ramai2 wit P.A.E grup...pastu aku g bp..g byr bil internet..n den g bpmall..cr kasut...ermmm...
ckpla tuk hr ni...da mls aku nk menaip...huhuhu... c u...

<><><>><><>

boring2...


ermmm 2day is hr jumaat...23 hb...
mcm biase..hr ni kls pg kol 8.30.. kls cik jun...
g kls cam biase cm telewat skit..hehehe....
after kls..sesi bgambr b'sm cik jun coz hr nie last clss wit cik junaidah jailani..letc yg sempoi..n best...xboring lau kls cik jun....
....
pas kls cik jun..g kls PM nawawi plk...
hbs kls g blok d ting 3..blk dr chan..tggi...penat nk nek...
pas tu mkn kt tsn...n then g tgk pameran kt DTII...
pastu blk...rest jap..men fb...
smbil2 buat asment bonus ekonomi...

alhamdulillah....

alhamdulillah....
dgn izin dari Nya..mcm2 dugaan n rintangan tlh berjaya di atasi...
terlalu sibuk dgn test, project, assignment..n mslh pribadi...akhirnya aku da semakin lega....
test...lestari,design n ekonomi~okla skit2...tp..asas ku hancur kalinie...
.....
mlm td...duk menempet dlm kampus ( duk kt cafe TSN stelah kn halau dr libry...(sbb da nk tutup...huhuhu...) smpi kol 1 pg lbh...duk siapkn project HEC-HMS n duk prepare tuk presnt...
tp alhamdulillah berkat kesabaran n kesungguhan ahli grup aku..( aku,matyo,k,no n aishah,) akhirnya kami berjaya menghasilkn result yg diluar jangkan kami...dan yg pling penting... kami telah berjaya memuaskan hati Cik Nur Aini.........:)
....

aftr dis... kn fokus pd presentation lestari ( jumaat ptg) n report RP paradise appetizer enterprize..n also da preseentation..... and..dnt foget 4 ~ faoundationnye presentation( next wik)..
........................................
chaiyyok SURIANI....

CeR!ta c!nTa...

Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.

Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.

Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGyver, McDonald’s, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.

Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak?

perjlnnku hr ini... dr kol 9-12..(14.10.2009)

hrni nk puase tp xjd..perutku meragam...
pg2 da g jumpe en zuris amek nota design..
pastu teman aishah g jmpe en taslim n g HEP...
aftr dat aku g blok D..jmpe pn syailinda tnye sal kts PSM aku...
pastu g mkn2 kt cafe tsn..
jumpe prof ir azizan kt koprasi trus g blk die tnye sal project ...
pastu aishah mtk tngguh antr yg CQI nye soklan..
dngn senyuman prof ckp xpe..ok boleh...
tq prof..hehehe
pastu aku g libry cr buku foundation...
aishah jumpe sam..
n den.. blk umah.. nk siapkn slaid mne...
tp sblm tu..buke blog sat...tulis pe yg aku wat td..hehehe..

manatap wajahmu...

<><><><><>

Sungguh indahnya hari berlalu

Menunggu kasih tambatan hati

Ingin rasanya selalu berbagi
Bersamanya kala suatu nanti


Andaikan kau jadi milikku

Selaluku nyanyikan lagu rindu

Andaikan kau dan aku bersatu

Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku

Berdua kita kan raih bahagia

Ku ingin dirimu turut merasa

Rasa rindu untuk menatap matamu


Menatap matamu

Bagaikan bintang nun jauh di sana

Terangi malam yang semakin gelap

Jika kau sudi menemaniku

Takkanku lepas walau sedetik pun

Andainya kau jadi milikku

Selaluku nyanyikan lagu rindu

Andaikan kau dan aku bersatu

Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku

Berdua kita kan raih bahagia

Ku ingin dirimu turut merasa

Rasa rindu ‘tuk menatap matamu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku

Berdua kita kan raih bahagia

Ku ingin dirimu turut merasa

Rasa rindu ‘tuk menatap matamu

Andaikan kau jadi milikku

Selaluku nyanyikan lagu rindu

Andaikan kau dan aku bersatu

Dunia ini berseri selalu

Ku ingin dirimu dekat dihatiku

Berdua kita kan raih bahagia

Ku ingin dirimu turut merasa

Rasa rindu ‘tuk menatap matamu

<><><><><><><><>

aku n diriku....


aku n diriku yg t'lalu hina n kerdil...
mengharapkan kasihMU....